
RAYNET - Outlook Synchronization
We have created a new integration between RAYNET CRM and Outlook. We are currently in the testing phase and plan to release it for sale starting October 1, 2024.
The new integration reliably transfers information between the RAYNET CRM system and the Outlook email client in MS 365 version.

Our solution synchronizes all types of events supported in RAYNET, such as tasks, meetings, events, calls, letters, and emails.
Additionally, the WebAddons in Outlook allow you to input extended information for RAYNET, such as leads, clients, projects, business cases, offers, or orders.
How to get started?
.png)
.png)
.png)
Fill out the registration form, where you will need to provide the administrator's email (a person with administrative permissions in both Azure and RAYNET).


After submitting the registration form, you will receive an email with access credentials to the ROS server.
Fill out the registration form
You will receive an email from us
Set up synchronization
Perform the necessary setup according to the following detailed instructions:
Note: If you have the old add-in installed (VITSOL.OutlookAddInRaynet), it must be uninstalled in the "Add or Remove Programs" section in the Microsoft Azure administration before proceeding with the new installation.
How does it look?
Direction: Raynet to Outlook
Direction Outlook-Raynet
The integration currently does not support:
Recurring events from Outlook to Raynet are not synchronized.
Synchronization of Outlook events to which I am invited
In Raynet, it is required that all events have an owner. Therefore, events to which you were invited by a user outside your organization or by a user within your organization who does not have a Raynet account will unfortunately not be synchronized to the Raynet calendar.
Raynet tasks are not transferred to Outlook tasks or Outlook To Do but are instead synchronized with the calendar.
The reason for this is limitations on the MS side (there is no API for WebAddons, and Outlook works with dates only, unlike Raynet, which also works with times).

Často kladené dotazy (FAQ)
S jakou verzí Outlooku je ROS kompatibilní?
RAYNET-Outlook Sync je kompatibilní pouze s verzí Outlooku v rámci Microsoft 365. Synchronizace nebude fungovat se staršími verzemi Outlooku nebo s jinými e-mailovými klienty. Ujistěte se, že používáte správnou verzi. Pro správnou funkci synchronizace musí být e-mailová schránka aktivně provozována na účtu Microsoft 365. Synchronizace nebude fungovat, pokud máte účet bez aktivní e-mailové schránky, používáte účty mimo Microsoft 365 nebo máte e-mail přesměrovaný na jinou službu, jako je Outlook.cz.
Co dělat, pokud neobdržím e-mail s přístupovými údaji po registraci?
Pokud jste po registraci neobdrželi e-mail s přístupovými údaji, zkontrolujte prosím složku se spamem nebo kontaktujte naši podporu support@vitkovice.cz pro další asistenci.
Co mám dělat, pokud neznám nebo nepoužívám MS Azure?
Nemusíte si s tím dělat starosti. Pokud používáte e-mailové schránky v cloudu Microsoft 365, automaticky máte zřízený přístup i do MS Azure. Stačí se přihlásit na https://portal.azure.com stejným administrátorským účtem, který používáte pro Microsoft 365. Podrobný postup pro nastavení naleznete v našem návodu. Pro více informací o MS Azure můžete navštívit tento odkaz.
Discontinuation of sales for the existing Outlook Add-In for RAYNET
Prodej stávající integrace jsme k 1.5.2024 ukončili.
We discontinued sales of the existing integration as of May 1, 2024.